• 14 تیر 1403

برگزاری کارگاه مراقبت تکامل کودکان زیر 5سال ویژه مراقبین سلامت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری

برگزاری کارگاه مراقبت تکامل کودکان زیر 5سال ویژه مراقبین سلامت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری

روز یکشنبه 10 تیرماه 1403، کارگاه مراقبت تکامل کودکان زیر5 سال ویژه مراقبین سلامت در شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، روز یکشنبه 10 تیرماه 1403، در راستای ارتقاء برنامه رشد و تکامل کودکان زیر ۵ سال کارگاه مراقبت تکامل کودکان ویژه مراقبین سلامت شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری با حضور محبوبه محمد حسینی، کارشناس برنامه سلامت نوزادان و فاطمه شریفی، رئیس گروه سلامت نوزادان و کودکان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در سالن حضرت قائم (عج) این شبکه برگزار شد.

در این جلسه موضوعاتی همچون تکامل مغز و تاثیر تجربیات مثبت و منفی بر تکامل کودک، حساسیت و پاسخگویی مراقب، مشاوره با خانواده در خصوص مراقبت از تکامل کودک، دلبستگی و وابستگی، تربیت مثبت، کمک به حل مشکلات، تمرین عملی بازی و ساخت اسباب بازی برای کودک توسط محمدحسینی و شریفی آموزش داده شد.

در ادامه اهمیت برقراری ارتباط موثر و بازی با کودک و همچنین لزوم حساسیت و پاسخگویی مراقب برای پیش‌بینی نیازهای کودک در ارتقا تکامل مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

در پایان ایده‌های بازی و اسباب بازی‌های ساخته شده توسط شرکت کنندگان مطرح و ارزشیابی کارگاه نیز از طریق پیش آزمون و پس آزمون انجام شد.

روز دوم این کارگاه نیز در روز چهارشنبه سیزدهم تیرماه 1403 در محل همین شبکه برگزار خواهد شد.

 

 

 

کلمات کلیدی
فاطمه  پرویزی
تهیه کننده:

فاطمه پرویزی

تصاویر