
معرفی
مسئول واحد مالی
جناب آقای محسن فتح الله
ماموریت
شرح وظایف
رئیس اداره حسابداری
- سرپرستی و نظارت بر اجرای کامل روشها و سیستمها و خط مشی های مالی شبکه بهداشت در واحد امور مالی
- کنترل و تایید کلیه اسناد حسابداری صادره
- کنترل وضعیت نقدینگی شبکه و اتخاذ ترتیبات لازم جهت اخذ اعتبارات از دانشگاه
- پیگیری وصول مطالبات بیمه های طرف قرارداد
- نظارت بر ثبت و نگهداری مناسب دفاتر قانونی و تهیه تراز آزمایشی ماهیانه
- نظارت بر اجرای صحیح مقررات و دستورالعمل ها و روشهای مصوب آیین نامه مالی معاملاتی
- مغایرت گیری حساب ها
- بستن حسابهای سالانه
- ارائه گزارش های مدیریتی
- آموزش همکاران
- امضا و تائید حکم
- ارتباط و گزارش دهی مالی به ستاد مرکزی
- کنترل اموال و دارائیها
- ارائه تراز کل و معین ماهانه و سالانه
- نظارت بر نحوه عمل هر یک از کارکنان و حصول اطمینان نسبت به صحت انجام امور بر اساس شرح وظایف
- اتخاذ تصمیمات لازم جهت تهیه صورتها و اطلاعات مورد لزوم حسابرسان و بازرسان قانونی و جوابگویی به آنان
معاون و دفتر داری حسابداری
- بررسی و تایید اسناد حسابداری و صدورچک
- بررسی و تایید کلیه پرداخت ها با توجه به آیین نامه ها و مجوزهای مربوطه
- بستن حسابهای سالانه
- بررسی و تایید اعلامیه بدهکار و بستانکار صادره توسط بانک
- رفع واخواهی اسناد
- همکاری و تشریک مساعی با رئیس امور مالی در جهت بهبود روشها و سیستم های مالی
- پیشنهادات لازم و مناسب در خصوص حسابهای مالی به رئیس امور مالی
- نظارت و صدور اسناد حسابداری ذخایر و مطالبات کارکنان در پایان سال مالی
- کنترل قراردادهای شبکه بهداشت
- همکاری در صدور اسناد حسابداری با توجه به نظام نوین مالی مدون دانشگاه
- اتخاذ ترتیبات لازم به منظور ثبت به موقع حسابها و نگهداری دفاتر قانونی
- نگه داری مناسب اسناد و مدارک مالی
- بررسی و تامین اعتبار کلیه درخواستهای هزینه ایی و سرمایه ای که تعهد پرداخت ایجاد میکنند
- تهیه و تنظیم کلیه خلاصه های لازم و بررسی محاسبات انجام شده جهت صدور اسناد حسابداری
- رسیدگی به اسناد از لحاظ تطبق با قوانین و مقررات
واحد حقوق و دستمزد
- گردآوری کلیه آیین نامه ها و دستورالعمل ها و مقررات مربوط به شاغلین و بازنشستگان و به روز نمودن آنها
- نظارت و تهیه و تنظیم لیستهای مکانیزه حقوق شاغلین و بازنشستگان و ارائه آن به اداره حسابداری وجوه و تامین اعتبار
- همکاری با واحد کارگزینی جهت تسهیل در تنظیم گواهی انجام کار ماهانه پرسنل و تکمیل پرونده بازنشستگان جدید
- اخذ گواهی انجام کارماهانه شاغلین از کارگزینی و نظارت بر بایگانی کردن یک نسخه از آن به نحو مطلوب
- اخذ لیست ماهانه حقوق و دستمزد از سیستم حقوق و دستمزد و ارائه آن به اداره حسابداری وجوه و تامین اعتبار
- انجام تمام مراحل پرداختهای پرسنلی و ارائه لیستهای به ستاد مرکزی دانشگاه
- صدور مفاصا حسابهای حقوقی
- نظارت و تهیه و تنظیم لیست و محاسبه حق ماموریت شاغلین اعزامی به شهرستانها
- نظارت و تهیه لیستهای ذخیره مرخصی استفاده نشده و باز خرید سنوات خدمت و سایر مطالبات شاغلین در پایان سال
- نظارت و صدور اسناد حسابداری حقوق و دستمزد و سایر هزینه های مربوط به شاغلین از جمله سنوات خدمت و ....
- تهیه و تنظیم لیست دیون پرسنل
- تهیه و تنظیم سوابق مالی پرسنل
- تهیه و تنظیم لیستهای پرداختهای متفرقه(مهد کودک و....)
- گردآوری کلیه آیین نامه ها و دستورالعمل ها و مقررات مربوط به شاغلین و بازنشستگان و به روز نمودن آنها
- نظارت و تهیه و تنظیم لیستهای مکانیزه حقوق شاغلین و بازنشستگان و ارائه آن به اداره حسابداری وجوه و تامین اعتبار
- همکاری با واحد کارگزینی جهت تسهیل در تنظیم گواهی انجام کار ماهانه پرسنل و تکمیل پرونده بازنشستگان جدید
- اخذ گواهی انجام کارماهانه شاغلین از کارگزینی و نظارت بر بایگانی کردن یک نسخه از آن به نحو مطلوب
- اخذ لیست ماهانه حقوق و دستمزد از سیستم حقوق و دستمزد و ارائه آن به اداره حسابداری وجوه و تامین اعتبار
- انجام تمام مراحل پرداختهای پرسنلی و ارائه لیستهای به ستاد مرکزی دانشگاه
- صدور مفاصا حسابهای حقوقی
- نظارت و تهیه و تنظیم لیست و محاسبه حق ماموریت شاغلین اعزامی به شهرستانها
- نظارت و صدور اسناد حسابداری حقوق و دستمزد و سایر هزینه های مربوط به شاغلین از جمله سنوات خدمت و ....
- تهیه و تنظیم لیست دیون پرسنل
- تهیه و تنظیم لیستهای پرداختهای متفرقه(مهد کودک و....)
- ممهور نمودن و درج شماره به کلیه مدارک و ضمائم مربوط در سند حسابداری
- تهیه و تنظیم نامه های ضمانت و کسر از حقوق
- رسیدگی به اسناد مالی قبل از صدور سند
اموال:
- ثبت مشخصات کامل اموال و دارائی ها در دفتر و سیستم کامپیوتری بصورت شماره های سریالی و نصب شماره مذکور بر روی دارائی
- بازدید دوره ای از اموال واحد بمنظور اطمینان از نگهداری درست و مناسب از دارایی
- تحویل دارایی به اشخاص ونظارت بر امر تغییر و تحولات دارایی
- ثبت مشخصات کامل اموال و دارایی ها در دفتر و سیستم کامپیوتری بصورت شماره ریالی و نصب شماره مذکور بر روی دارایی
- رویت کالاهای خریداری شده و تحویل و تحول کالا با حضور کارپرداز و انباردار
- کسب اطلاع از جابجایی کالاها و کنترل اموال تحویل شده قبلی از نظر صحت و سلامت در قالب فرم مربوطه هنگام جابجایی کالاهای تحویلی
- تحویل اموال مورد جابجایی به تحویل گیرنده جدید و اخذ امضاهای لازم
- به روزرسانی فرم های 16 و صورت برداری جدید از اموال تحویلی هر شش ماه یکبار
- تنظیم صورت حسابهای رسیده از روی رسیدهای انبار و ثبت مشخصات کامل شامل:کشور سازنده,کارخانه سازنده,مدل,سریال,ابعاد و رنگ
- ثبت سیستمی اموال پس از وصول مبتی بر صحت صورتحسابهای رسیده
- تنظیم سند انتقال اموال خارج شده از واحد و ارسال آن به مدیریت امور مالی دانشگاه
- تنظیم فرمهای فروش اموال جهت مدیریت امور مالی دانشگاه
- در صورت سرقت اموال گزارش به مدیر واحد و در صورت کشف کنترل از نظر سالم بودن و تحویل از اداره آگاهی
- اخذ مجوز خروج برای اموال تعمری از سوی مدیر مربوطه و کنترل آن پس از برگشت
کارشناس درآمد و بایگانی
- آشنایی کامل با آئین نامه مالی و معاملاتی دانشگاه و سایر مقررات و قوانین مربوط با امور مالی
- رسیدگی به اسناد درآمد وکنترل آنها با صورتحسابها
- کنترل و ثبت عملیات درآمد مراکز تابعه در دفاتر و یا نرم افزار رایانه مربوطه
- دریافت قبوض و صفر صندوق و ثبت در رایانه بر اساس تعداد و سریال تحویلی
- دریافت مدارک و آمار قبوض صادره مصرفی ماهانه مراکز و ثبت عملیات در دفاتر و حسابرسی از مدارک ارسالی به امور مالی شبکه
- تهیه گزارش ماهانه میزان درآمد های نقدی و بیمه ای و ارسال به دانشگاه
- دریافت فیشهای واریزی درآمد نقدی از متصدیان پذیرش(صندوق)مراکز و سایر واریزیها برابر مقررات و ثبت سند مربوطه
- دریافت صورتحساب بانکی درآمد شبکه از بانک و کنترل و مطابقت با فیشهای واریزی و تهیه صورت مغایرت بانکی حساب درآمد
- ارسال درآمد شبکه به حساب درآمد دانشگاه بصورت ماهیانه
- تهیه آمار ماهیانه و سالیانه درآمد شبکه و محاسبه درصد افزایش و یا کاهش درآمد و پیگیری علت کاهش و افزایش درآمد مربوطه
- نظارت بر تنظیم صورتحساب های بیمه ای و ارسال به موقع به سازمانهای بیمه گر طرف قرار داد و ثبت در رایانه
مطالب اخیر